19
|
НОВА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Суспільно-історичні, культурні обставини. Літературний процес кінця ХVIII ст. – першої половини
ХІХ ст. Розвиток фольклористики, етнографії. Основні художні напрями (бароко, класицизм, романтизм, реалізм тощо). Визначні українські письменники.
|
|
|
|
|
20
|
Іван Котляревський.“Енеїда” , “Наталка Полтавка”
Творчість І. Котляревського — новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. Драматург і театральний діяч. Історія появи “Енеїди”.
|
Травестія, пародія, бурлеск, алюзія.
|
Україна у ХVIII ст.; доба козаччини (історія України).
|
Опери М. Лисенка «Наталка Полтавка», «Енеїда» (музичне мистецтво); фільм «Наталка Полтавка», 1978 (кіномистецтво); ілюстрації А. Базилевича до твору “Енеїда” (образотворче мистецтво).
|
|
21-22
|
Іван Котляревський.“Енеїда” Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства, алюзії на українську історію в поемі. Бурлескний гумор, народна українська мова. Ствердження народної моралі (картини пекла, раю) .
|
|
|
|
|
23
|
Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» – перший твір нової української драматургії. Колоритні образи твору.
|
|
|
|
|
24
|
Образ Наталки як уособлення кращих рис української жінки. Сценічне життя твору
|
|
|
|
|
25
|
Григорій КВІТКА-ОСНОВ’ЯНЕНКО. «Маруся»
Батько української прози, один із перших у Європі «творців людової повісті» (І. Франко). Гуманізм та християнські ідеали, етнографічне тло творів. «Маруся» – перша україномовна повість нової української літератури, приклад прози із виразними рисами сентименталізму. Художнє розкриття письменником традиційних народних моральних уявлень.
|
|
Обряди українців (народознавство).
|
|
|
26
|
Утілення морального й естетичного ідеалів в образі головної героїні твору. П. Куліш про Г. Квітку.
|
|
|
|
|
27
|
ЗМ №2 Контрольний твір-роздум за творчістю І.Котляревського та Г Квітки-Основяненка
|
|
|
|
|
28
|
Позакласне читання №2 М.Павленко. «Моя класнюча дівчинка»
|
|
|
|
|
29
|
Література українського романтизму (оглядово)
Ідейно-художні особливості романтизму. Зв’язок із ідеями Просвітництва, з національним рухом. Осередки романтичного руху на Слобожанщині, Чернігівщині й Полтавщині, у Західній Україні («Руська трійця»). Поети-романтики (Л. Боровиковський, П. Гулак-Артемовський, Є. Гребінка, М. Костомаров, А. Метлинський, В. Забіла, М. Петренко, О. Афанасьєв-Чужбинський, М. Шашкевич.
Значення романтизму для нового етапу розвитку слов’янських літератур.
|
|
Генріх Гейне, Джордж Ноел Гордон Байрон (зарубіжна література); «Стилі та напрями мистецтва» (мистецтво).
|
Романтизм у музиці (Дж. Россіні, Ф. Шопен, Й. Брамс, опера «Запорожець за Дунаєм С. Гулака-Артемовського) та образотворчому мистецтві (Ежен Делакруа, Франсіско Гойя, К. Брюллов).
|
|
30
|
Література рідного краю №1 Миколаївщина в поезії ХХ ст..
|
|
|
|
|
31
|
Петро ГУЛАК-АРТЕМОВСЬКИЙ. Балада «Рибалка»
Вічна тема кохання. Засоби романтичного зображення. Фольклорна основа твору.
|
Романтизм, романс.
|
Романси М. Глінки; авторські пісні Максима Паленка, Марійки Бурмаки (музичне мистецтво); романтичний живопис Г. Світлицького, М. Самокиша, А. Мокрицького (образотворче мистецтво).
|
|
|
32
|
Євген ГРЕБІНКА. Вірш «Човен» Образ небезпечної морської плавби як уособлення життєвого шляху людини. Пісенна (романсова) лірика поета українською та російською мовами («Ні, мамо, не можна нелюба любить», «Чёрныеочи» та ін.).
|
|
|
|
|
33
|
ЗМ №2 Диспут «Наше ставлення до народної моралі й етики»
|
|
|
|
|
34
|
К.р.№2 Нова українська література. Література українського романтизму.
|
|
|
|
|
35
|
Урок- підсумок. Повторення вивченого
|
|
|
|
|
36
|
Микола ГОГОЛЬ. «Тарас Бульба» (переклад М.Садовського і М. Рильського, за ред. І. Малковича) Творчість М. Гоголя, уродженця України, місце його творчості на порубіжжі культур двох народів. Вираження глибини національного духу у творах прозаїка та драматурга, українська історія та фольклор як їх джерело.
|
|
Козацька доба (історія України); проза М. Гоголя (зарубіжна література).
|
Опера М. Лисенка «Тарас Бульба» (музичне мистецтво).
|
|
37
|
Повість «Тарас Бульба». Сюжет твору. Внутрішній епічний розмах твору; піднесено-героїчний образ головного героя
|
|
|
|
|
38-39
|
Повість «Тарас Бульба». Колізія морального й національно-культурного вибору в образах синів Тараса Бульби. Вплив творчості М. Гоголя на розвиток українського письменства.
|
|
|
|
|
40
|
Тарас ШЕВЧЕНКО. Геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні.
|
|
|
|
|
41
|
Тарас ШЕВЧЕНКО. Рання творчість. Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів («До Основ’яненка» «Причинна», «Думи мої…»).
|
Послання.
|
Історія України, образотворче та декоративно-ужиткове мистецтво.
|
Пісні на слова Шевченка гуртів «Kozak system», «Кому вниз», «ДримбаДаДзиґа», «Бандурбенд», сестер Тельнюк (музичне мистецтво); фільм «Мій Шевченко», 2001 (кіномистецтво); живопис Т. Шевченка «Автопортрет» (1840).
|
|
42
|
Тарас ШЕВЧЕНКО. Оглядове вивчення історичної теми у творчості Кобзаря («Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Гайдамаки»). . Національна проблематика періоду «Трьох літ».
|
|
|
|
|
43-44
|
Тарас ШЕВЧЕНКО. Поема («комедія») «Сон»(«У всякого своя доля…») і тогочасна суспільно-політична дійсність. Композиційний прийом «сну», його роль для розширення можливостей поетичного зображення. Протистояння імперського режиму і вільнодумної, національно свідомої особистості. Сатиричний характер поеми.
Вивчити напам’ять: фрагмент (на вибір).
|
Гротеск, контраст, умовність.
|
|
Документальний фільм «Великі українці — Т. Шевченко», 2008 (кіномистецтво); Ф. Рубо. «Кавказька сцена»; художні роботи О. Шупляка (образотворче мистецтво).
|
|