45
|
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Кавказ» Пристрасний відгук на тогочасну загарбницьку імперську політику. Продовження теми національно-визвольної боротьби.
|
|
Образ Прометея (міфологія). Історія України (гетьман Павло Полуботок).
|
Якоб Йорданс. «Прикутий Прометей», 1640 (живопис).
|
|
|
46
|
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Кавказ» Узагальнена ідея поеми — неприйняття насильства, поневолення людей, осуд загарбницьких воєн.
|
|
|
|
|
|
47
|
Тарас ШЕВЧЕНКО. «І мертвим, і живим, і ненарожденним…» Продовження теми «землячків» у посланні. Викриття конформізму значної частини української еліти. Засудження комплексу меншовартості, національного безпам’ятства та байдужості до рідної мови.
|
|
|
|
|
|
48
|
Тарас ШЕВЧЕНКО. «І мертвим, і живим, і ненарожденним…» Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього. Настроєві інтонації твору (суперечка, пересторога, погроза, заклик тощо).
Вивчити напам’ять: фрагмент (на вибір).
|
|
|
|
|
|
49
|
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Катерина». Проблема материнства«Вічна» тема матері й сина.
|
|
Богородиця в українському іконописі (живопис).
|
|
|
|
50
|
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Наймичка»Розкриття трагічної долі жінки – матері. Еволюція жіночого образу у творах Т. Шевченка. Різні типи втілення теми жіночої долі
|
|
|
|
|
|
51
|
Тарас ШЕВЧЕНКО.«У нашім раї на землі…». Наскрізний ліризм творів Т. Шевченка про жіночу долю.
|
|
|
|
|
|
52
|
ЗМ №3. Власне закінчення творів «Катерина», «Наймичка» (письмово)
|
|
|
|
|
|
53
|
Позакласне читання №3 . Оповідання Оксани Забужко зі збірки «Сестро, сестро».
|
|
|
|
|
|
54
|
Лірика Т. Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення з нього. «Доля»
Вивчити напам’ять: вірш «Доля».
|
Ліричний герой (поглиблено), лірична медитація.
|
Т. Шевченко – художник: «Циганка-ворожка» (1841), «Катерина» (1842).
|
|
|
|
55
|
Тарас ШЕВЧЕНКО «Росли укупочці, зросли…». Риси автобіографізму в образі ліричного героя. Ностальгія за ідилією родинного життя, висока філософія життя людини на землі.
|
|
|
|
|
|
56
|
Позакласне читання №4. Оксана Лущевська. «Інший дім»
|
|
|
|
|
|
57
|
Біблія в житті Т. Шевченка
Світле пророцтво поета («Ісаїя. Глава 35»). Художня інтерпретація творів із Книги псалмів, риси її національної своєрідності у
Т. Шевченка. Глибока смута пророка занепадом моральності, неправедними діяннями «сильних світу», пригнічення люду новими, внутрішніми «ворогами». Біблійні реалії в текстах творів.
або
«Злоначинающих спини…»
|
Псалом,
молитва.
|
|
|
|
|
58
|
Підсумковий урок: Світова велич українського поета
Визначні діячі світової культури про Шевченка. Його вплив на літератури інших народів. Шевченко та історико-культурний поступ України. Ушанування пам’яті поета в Україні й за кордоном.
|
|
|
|
|
|
59
|
Контрольна робота №3.Творчість Т.Шевченка. Тести
|
|
|
|
|
|
60
|
П.Куліш – відомий письменник, літературний критик, перекладач, автор підручників та правопису. «Українець у Європі, європеєць в Україні». Романтична основа світогляду. Ентузіазм і жертовність П. Куліша культурного збагачення нації.
|
|
|
|
|
|
61-62
|
П.Куліш «Чорна рада» – перший україномовний історичний роман-хроніка. Походження його назви. Історична основа й авторська уява, романтичність стилю. Динамічний інтригуючий сюжет.
|
Роман, роман-хроніка, історичний роман.
|
Історичні події в Ніжині 1663 р. («Чорна рада»); Літопис Самовидця (історія України); історичні романи В. Скотта, В. Гюго (зарубіжна література).
|
Народні перекази про козака Мамая (фольклор); фільм «Чорна рада», 2002; режисер-постановник М. Засєєв-Руденко (кіномистецтво).
|
|
|
63
|
П.Куліш «Чорна рада»Хутір – символ українського способу життя . Черевань – уособлення щасливого хутірського життя. Леся і Петро Шраменко – уособлення сімейної ідилії як символу незнищенності українців, України.
|
|
|
|
|
|
64
|
ЗМ№4. Переказування найбільш вражаючих епізодів повісті (з аргументуванням свого вибору). Характеристика образу К.Тура(усно)
|
|
|
|
|
|
65
|
Марко Вовчок. Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач (Ж. Верна, Г. К. Андерсена, А. Е. Брема). «Народні оповідання»;
|
Реалізм.
|
|
|
|
|
66-67
|
Продовження теми народного життя в повісті «Інститутка».Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи персонажів — людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі.
|
|
|
|
|
|
68
|
Контрольна робота №4 Тести. Відповіді на запитання
|
|
|
|
|
|
69
|
Література рідного краю №2. Доля і творчий доробок олекси Різниченка. «Слово про мову»
|
|
|
|
|
|
70
|
Урок – підсумок. Повторення і узагальнення вівченого
|
|
|
|
|
|