№
|
Зміст програмового матеріалу
|
Теорія літератури
|
Міжпредметні зв`язки
|
Мистецький контекст
|
Дата
|
Примітка
|
1.
|
ВСТУП
Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книги впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору.
|
|
Культура часів Русі-України
(історія України).
|
|
|
|
ЗАГАДКОВО ПРЕКРАСНА І СЛАВНА ДАВНИНА УКРАЇНИ
|
2
|
Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди.
|
Народна пісня
|
Фольклорна спадщина інших слов’янських народів (зарубіжна література); К. Стеценко. «Колядки»,
М. Леонтович. «Щедрик», М. Лисенко. Музичні обробки українських веснянок; колискові пісні у виконанні Росави (музичне мистецтво); А. Петрицький «Різдвяний ранок», С. Васильківський. «Весна в Україні» (образотворче мистецтво).
|
|
|
|
3
|
Пісні літнього циклу. Купальські пісні. Пісні осіннього циклу. Жниварські пісні.
|
|
|
|
|
|
4
|
Пісні зимового циклу.
|
|
|
|
|
|
5
|
Пісні весняного циклу. Веснянки.
|
Повтори (рефрен),анафора
|
|
|
|
|
6
|
Народні колискові пісні. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Колискова пісня в житті дитини. Провідні мотиви колискових, їх лексичні особливості
|
Повтори (рефрен),анафора
|
|
|
|
Напам’ять: 2 пісні (на вибір учня).
|
7
|
Л,р.к.№1 Календарно-обрядові пісні рідного краю
|
|
|
|
|
|
8
|
Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна» П. Чубинського, М. Вербицького – національний гімн нашої держави.
|
Пісня-гімн
|
Гімн України (музичне мистецтво)
|
|
|
Напам’ять
|
9
|
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв’язок із «Молитвою»
О. КОНИСЬКОГО й М. ЛИСЕНКА, духовним гімном України.
|
|
|
|
|
|
10
|
«Ой, у лузі червона калина похилилася» С. ЧАРНЕЦЬКОГО і
Г. ТРУХА — пісня, що стала народною.
Патріотичні мотиви пісень літературного походження.
|
|
|
|
|
1 пісню (на вибір).
|
11
|
РМ №1.Контрольний письмовий твір-розповідь «Пісня – душа народу».
|
|
|
|
|
|
12
|
Микола ВОРОНИЙ. «Євшан-зілля» Коротко про письменника. Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів у поемі «Євшан-зілля».
|
Ліричний герой, ліро-епічний твір, поема.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13
|
Микола ВОРОНИЙ. «Євшан-зілля» Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю.
|
|
|
|
|
|
14-15
|
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Думка» («Тече вода в синє море»), «Іван Підкова» (без вступу), «Тече вода в синє море»
Відомості про перебування поета в Петербурзі. Патріотичні мотиви творів Т. Шевченка. Зображення історичного минулого. Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. Специфіка ліричних і ліро-епічних творів.
|
|
Козацька доба (історія України).
|
Пізнавальна програма «Тарас Шевченко в Петербурзі» (архів Першого національного каналу);
«Тече вода в синє море / Думка» на слова Тараса Шевченка. Виконує Олекса Керекеша, гурт «Фата Морґана» (музичне мистецтво).
|
|
|
16
|
Володимир РУТКІВСЬКИЙ. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»)
Твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях.
|
|
Козацька доба (історія України).
|
фільм про козаків-характерників (із серії «Козацька звитяга»).
|
|
|
17
|
«Джури козака Швайки» Незвичайні здібності козаків-характерників. Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька.
|
|
|
|
|
|
18
|
«Джури козака Швайки» Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників
|
|
|
|
|
|
19
|
«Джури козака Швайки» Тема боротьби українських козаків проти татарської орди.
|
|
|
|
|
|
20
|
Контрольна робота № 1. «Загадково прекрасна і славна давнина України» (тести і завдання)
|
|
|
|
|
|